Tips på musik till träningen.

Jag kommer här nedan lista upp några låtar som jag tycker fungera jätte bra att träna till av olika anledningar.

Nickelback - Burn it to the ground

(En grym låt, lite hårdare och kanon bra som ger dig det lilla extra styrkan och orken både i löpning och styrketräning.)

Green Day - Jesus of Suburbia

(Denna låt tycker jag är bra att ha som kanske andra, tredje låt när man springer. Alltså i början av löprundan pga dels är låten bra men sedan är den även 10 minuter lång. Jag själv burkar oftast tycka att dom 10 första minutrarna är jobbiga eftersom man inte har kommit in i löpningen och man fortfarande är lite seg i kroppen. Därför tycker jag det är bra att ha en lång och bra låt i början för man vet då att när den här låten är slut då är den jobbiga starten snart ett minne blått för då har du avverkat närmare en kvart på löpningen om du haft ett par låtar före!)

Dead by April - Losing you

(Också lite hårdare låt men kanon bra! Fungerar bra både till löpning och till styrketräning)

Brainpool - We aim to please

(En härlig låt som det är lite fart i fungerar bra till både styrka och löpning)

Lady Gaga - Bad Romance

(Jag gillar verkligen denna låt och tycker den ger en en kick i löpningen bra på slutet när motivationen och orken börjar tryta! Det är bra och ha en låt man verkligen tycker om i slutet när man bara längtar tills passet är över för då går de sista minutrarna lite fortfare)

Självklart är det så att en del personer gillar andra musik genre kanske lite lungare, dansband etc. Men jag själv tycker att det fungerar som bäst om man har något lite hårdare när man tränar. T.ex rock, hårdrock eller låtar som det helt enkelt är lite fart i kan vara en vanlig radio låt som man helt enkelt tycker väldigt bra om. Jag tycker att just musiken är viktig i träningen för det är i den i allafall jag hittar den extra energin och motivationen.

Hoppas ni gillar låtarna!

/Susanné


Kommentarer
Postat av: Shirin

Härlig låtlista!

2010-01-24 @ 13:09:48
Postat av: Mia

Så det är här du är nu för tiden, där ser man...=)

2010-01-25 @ 20:49:20
URL: http://bustroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0